DUNIA BLOG SEKARANG SUDAH BERUBAH...

Tags

Dunia blog sekarang sudah berubah banyak sangat...ibarat kata pepatah melayu, banyak udang banyak garam, banyak orang banyak ragam...hmm begitu lah dunia blog sejak2 sekarang ni. Saling bersaing sesama sendiri, ada tu cara sihat, ada tu pulak cara tak sihat. Sentiasa ada yang baru, dan yang lama makin ke atas jika pandai membawa diri. Ada juga yang menggunakan jalan pintas, untuk mencapai sesuatu yang mereka inginkan, ada pulak lebih suka bergerak secara perlahan sehingga sampai ke satu tahap yang membanggakan tanpa ada sebarang kontroversi...itu pilihan masing2...kann...

Jika kita komen terlebih pasal dunia blog, ibarat menepuk air didulang, terpercik juga nanti ke muka sendiri. Kadang2 rasa macam kurang selesa dan keseronokkan itu pudar bila masing2 bertelagah...mempertikai kan sesuatu yang mereka kurang pasti. Tiba2 aku rasa macam nak bawak blog masak2 ni jauhhhh dari semua..hmmm..takut..takut nanti terkena tempias becak dari lopak yang kotor airnya...tercemarr., Tapi begitu lah adat resam blog ciptaan manusia, dan masing2 mencorakkan budi pekerti blog masing2..jika pemiliknya berhasat dengki, maka jadi lah blog pendengki, dan sebaliknya.... aku makin risau dengan dunia blog sekarang ni...biar lah kita maju dengan cabaran yang membina tanpa ada niat menjatuhkan bangsa sendiri....Aku sedar..siapa lah aku ini untuk membicara kan hal2 sedemikian, aku seorang umat manusia yang banyak menghabiskan masa dengan dunia masakan dan bila menulis sudah pasti kelihatan janggal, tanpa hala dan tujuan....hmm tak pe lah cuma nak tulis apa yang aku rasa sekarang ni.....tu saja...coretan ini hanya untuk diri aku..bukan untuk engkau, dia atau kamu....