AKU MERANGKAK UNTUK BERDIRI...

Tags

Orang cakap, alah CM (Che Mat), u boleh lah kata, sebab blog u dah lama, dah stabil, resipi masuk majalah, paper (huhu berapa kerat sangat lahhh). Tapi anda tau tak, betapa sukarnya nak meletak blog kita dalam dunia cyber yang tanpa garis sempadan ini, kalau orang kata blog DTS ni ramai yang tau, itu mat tak nafikan lah...syukur alhamdulillah. Tapi kalau ada yang kata mat guna jalan pintas, yang tu memang mat tak boleh terima. Bulan Julai nanti genaplah 5 tahun usia blog. Namun pada mat ianya masih baru dan perlu diperbaiki dari masa ke semasa, maklumlah mat hanya seorang amatur bukan pakar atau mengkhusus dalam satu2 bidang..

Mat perhatikan 1 - 2 tahun lepas banyak sungguh blog2 baru muncul, syukur alhamdulillah makin meriah dunia blog melayu kita. Cuma mat perhatikan bila makin banyak, maka pelbagai jenis perangai manusia kita akan dapat lihat, seperti mat pernah tulis dalam entri lepas di sini, makin lama macam terjadinya kelompok2 blogger seakan berpuak2. Mula ada sikap tak puas hati dengan sesetengah blogger lain..hmmm, jangan lah kita kekal kan sifat2 yang seperti kita sedia maklum, sakit P.H.D...Bukan nak mengutuk bangsa sediri, tapi anda pun setuju kan...benda ni bukan kira orang kampung, bandar atau pendalaman, ianya penyakit orang kita. Mat pernah hadapi juga keadaan macam tu, cuma tidak lah separah blogger2 personal.

Mat berterima kasih pada semua atas sokongan pada DTS selama ini, tapikan blogger masak2 banyak membantu dalam memperkayakan blog DTS ini, terima kasih. Hubungan kerjasama antara Mat dengan Ben sudah mencecah setahun lebih, syukur alhamdulillah, walaupun mat pernah dikritik pasal isu "jiran" ni, tapi mat tak ambik kesah. Apa2 yang kita lakukan demi kebaikkan bersama itu adalah hak masing2, bukan kita ada menyusahlan orang lain...Satu mat nak pesan pada semua dan diri mat sendiri. Jika kita lihat kejayaan orang lain, kita dampingi dia, ambik tau macam mana dia boleh jadi macam tu, jangan suka berbisik2 di belakang dengan kata2 yang tidak menyenangkan. Ok itu saja lah...Salam sayang dari DTS-MAT GEBU..