APA AKU NAK BUAT DENGAN DIA NI EKS?..

Tags

(Gambar Ehsan Google)

Salam semua, maaf jika entri ini mat gebu akan membahasakan dirinya dengan perkataan "AKU". Bosan, tu saja aku boleh kata. Bertahun2 aku berblog masak, isu2 curi hasil orang lain atau plagiat, tak habis2, dah macam penyakit berjangkit, mati yang ni, yang lain pulak mewarisinya. Aku bukan suka2 nak tulis entri macam ni dalam blog DTS. tapi sebab ada bersangkut paut dengan blog DTS dan juga hasil kerja aku, terpaksalah aku membuang masa dan tenaga jari2 aku menaip entri...bukan nak traffic..serius aku tak hadap dah benda2 tu, kalau ada pun aku dah bagi2 pada mereka2 yang aku link kan blog mereka.

Petang tadi aku terima pesanan di inbox FB, dari sorang geng masak2, dia tanya mat ada bukak blog baru ke, sebab ada satu blog ni copypaste resipi dan gambar dari blog aku. Aku kata takde pulak, dan bila aku klik link yang diberi....hmmm, memang betul, mula2 aku ingat 2-3 resipi, oklah takpe, sebab dia pun tak crop buang watermark aku. Tapi bila aku klik lagi, makin banyak yang keluar, pendek kata dekat semua lah resipi dalam tu curi dari blog dts, mau berpuluh2 resipi dan gambar. wahh melampau nih, aku ingat dia ni blogger tak berapa nak ok lah, sebab ada 14 blog!!!(boleh tgk kat profile dia)...perghh Jutawan Fakir beb!!!...

Aku pun malas lah nak cerita banyak, pada dia tuan punya blog tu, alahh takkan nko tak masuk blog aku kan, kalau tak, macam mana resipi aku boleh tertonggok dalam blog nko. Sini abang nak kasi nasihat sikit. Kalau nak berblog ikut saluran betul, ni tak main ikut sedap napsu serakah jee. Satu lagi berblog ni pun kena belajar juga, walaupun bodoh ke, tetap kena belajar juga. Aku nak tanya nko lah, apa tujuan sebenarnya nko buat blog tu?...Sebab masa terluang terlampau banyak sampai takde keje lain nak buat?. Aku bukan nak hina sapa2, tapi style nko berblog tu memalukan, yelah bukan hasil sendiri, tapi curi punya barang, manyak suweyyy!!!. Manusia ni kalau berlajar setinggi langit pun kalau sikap diri sendiri tak senonoh....habis lah hancurrr..